2026 рік стане переломним для українського ринку електромобілів. Після завершення нульового ПДВ 31 грудня 2025 року повертається стандартна ставка 20%, тоді як мито та акциз залишаються незмінними. Це означає, що електрокари більше не будуть абсолютно пільговою категорією, але все одно зберігатимуть найнижче податкове навантаження серед усіх легкових авто.
У цьому матеріалі розбираємо:
• які саме податки зміняться, а які залишаться
• скільки реально коштуватиме розмитнення електромобіля у 2026 році
• приклад розрахунку на реальному авто
• як зміниться ринок після скасування пільг
• чи продовжать пільгове розмитнення електромобілів
• як працює законодавство та які законопроєкти у роботі
• прогноз експертів на 2026 рік
• калькулятор для самостійного розрахунку



1. Які податки на електромобілі у 2026 році
У 2026 році для імпорту електрокарів діятимуть лише три податки, але тільки один із них повертається — ПДВ.
ПДВ (Повертається з 1 січня 2026 року)
• Ставка: 20%
• База: митна вартість авто + акциз
ПДВ був нульовим з 2022 по 2025 роки, але це була строга тимчасова норма, яка не продовжується автоматично (пункт 64 підрозділу 2 ПКУ).
Мито (Залишається 0%)
• Постійна норма.
• Для електромобілів мито завжди дорівнює 0%.
• Змін у 2026 році не передбачено.
Акциз на електромобілі
• Норма теж постійна.
• Розраховується: 1 євро за 1 кВт·год батареї.
Наприклад, батарея 60 кВт·год = 60 євро.
Пенсійний фонд на першій реєстрації
• Для електромобілів: 0%
• Ця пільга постійна та закріплена в законі.
Висновок
З трьох основних податків у 2026 році фактично додасться лише один — ПДВ.
2. Закон про розмитнення електромобілів 2026: що реально змінюється
Станом на сьогодні у Верховній Раді немає чинного законопроєкту, який би продовжував нульове ПДВ на електромобілі після 2025 року.
Обговорюються варіанти:
• продовжити пільгу ще на 1–2 роки
• зберегти ПДВ 0% лише для нових електрокарів
• диференційовану ставку залежно від віку авто
Але всі сценарії — лише пропозиції.
Якщо Рада не проголосує — з 1 січня 2026 року імпорт електромобілів переходить на стандартну модель оподаткування.

3. Акциз на електромобілі у 2026 році
Акциз залишиться символічним — 1 євро за 1 кВт·год.
Це найнижча ставка серед усіх категорій транспортних засобів в Україні.
| Ємність батареї | Сума акцизу |
|---|---|
| 40 кВт·год | 40 € |
| 60 кВт·год | 60 € |
| 75 кВт·год | 75 € |
| 100 кВт·год | 100 € |
4. Мито на електромобілі 2026
Мито = 0%
Ця норма діє постійно незалежно від року.
5. Калькулятор розмитнення електромобіля 2026 (практичний приклад)
Візьмемо електромобіль:
• Ціна: 20 000 €
• Батарея: 60 кВт·год
• Доставка: 600 € (умовно)
• Митна вартість: 20 600 €
Акциз
60 кВт·год × 1 € = 60 €
База для ПДВ
20 600 € + 60 € = 20 660 €
ПДВ 20%
20 660 × 0.20 = 4 132 €
Пенсійний фонд
0 €
Загальна вартість розмитнення
ПДВ + Акциз =
4 132 € + 60 € = 4 192 €
Податкове навантаження
≈ 20% від вартості авто
Це все одно найнижча ставка серед усіх видів авто.
6. Порівняння розмитнення у 2025 та 2026 роках
| Рік | ПДВ | Акциз | Мито | Пенсійний фонд | Загальне навантаження |
|---|---|---|---|---|---|
| 2025 | 0% | 1 €/кВт | 0% | 0% | ~0.3% |
| 2026 | 20% | 1 €/кВт | 0% | 0% | ~20% |
Різниця очевидна:
електромобіль у 2026 році стане дорожчим при імпорті приблизно на 3 000–6 000 € залежно від вартості авто.
7. Чи продовжать пільгове розмитнення електромобілів у 2026 році
Поточний статус:
• жодного ухваленого законопроєкту немає
• кілька депутатських ініціатив подані
• уряд схиляється до повернення ПДВ (через бюджетні потреби)
• автодилери та асоціації просять зберегти 0%
Ймовірність продовження — низька, але не нульова.
8. Чому 2026 рік все одно буде вигідним для покупців
Навіть із ПДВ 20% електромобілі залишаться:
• найдешевшими у розмитненні
• найдешевшими у сервісі
• найбільш економними
• доступними через падіння цін у ЄС та Китаї
• пріоритетними в імпорті у порівнянні з ДВЗ
Глобальний тренд — надлишок пропозиції електромобілів, а це:
✓ знижує ціну
✓ збільшує вибір
✓ робить ринок стабільнішим

9. Як зміниться ринок електромобілів після 1 січня 2026 року
Експерти прогнозують:
Короткостроково (січень–березень 2026)
• імпорт впаде на 20–40%
• попит просяде
• ринок “переварить” ажіотажні закупівлі 2025 року
Середньостроково (квітень–грудень 2026)
• стабілізація
• повернення попиту
• вихід нових моделей з ЄС та Китаю
• зниження цін на вторинному ринку США
Довгостроково
Електрокари стануть домінуючим типом імпорту.
ДВЗ буде падати кожен рік.
10. Таблиця: Скільки коштують податки на електромобіль у 2026 році залежно від ціни авто
| Ціна авто | Акциз | ПДВ | Підсумок |
|---|---|---|---|
| 10 000 € | 40–60 € | ~2 000 € | ~2 100 € |
| 15 000 € | 50–70 € | ~3 000 € | ~3 100 € |
| 20 000 € | 60–80 € | ~4 000 € | ~4 100 € |
| 25 000 € | 70–90 € | ~5 000 € | ~5 100 € |
| 30 000 € | 80–100 € | ~6 000 € | ~6 100 € |
FAQ: ключові питання про розмитнення електромобілів 2026
1. Скільки коштуватиме розмитнення електромобіля у 2026?
У середньому 18–22% від вартості авто.
2. Чи продовжать нульове ПДВ?
Поки перспективи слабкі. Уряд не планує подовження пільги.
3. Що буде з митом на електромобілі 2026?
Мито залишиться 0%.
4. Що таке акциз на електромобіль?
1 євро за кожну кВт·год батареї — одна з найменших ставок у Європі.
5. Чи є калькулятор розмитнення електромобілів 2026?
Так — можу зробити тобі інтерактивний калькулятор у Ghost або окрему статтю-кластер.
6. Чи зміниться ринок після 2026 року?
Буде коротка пауза у продажах, але глобально електромобілі стануть ще доступнішими.
7. Розмитнення електромобілів 2025 актуальне?
Ні. Це вже інший режим, тому 2026 рік потрібно рахувати з ПДВ.





