В історії McLaren кожне нове покоління суперкарів означає не просто зміну технічних параметрів, а еволюцію самої ідеї про те, яким має бути автомобіль, створений заради чистого водійського досвіду. Artura — це один з найскладніших і найамбітніших проєктів бренду останнього десятиріччя, адже компанія вперше зробила ставку на повноцінну гібридну платформу у сегменті легких середньомоторних суперкарів. Але шлях моделі був далеким від ідеального. Дебют супроводжувався затримками, повторними перевірками і навіть питанням про довіру до самої марки. Лише у 2025 році McLaren довела Artura до того стану, у якому її замислювали інженери.

【Розмитнення авто Луцьк】 2025— повний гід і поради ▶️
metamedia.com.ua

Перезапуск дав авто шанс розкритися наново — і тепер відкривається інша картина. Artura Spider не просто «черговий гібрид». Це демонстрація того, що McLaren знайшла спосіб поєднати миттєву тягу електромотора, високу точність керма, майже гоночну посадку і той унікальний «McLaren-відгук», який зробив бренд культовим для ентузіастів. У час, коли Ferrari робить гібриди, Lamborghini електрифікується, а Porsche бере курс на синтетику та ibrid-tech, Artura стала точкою опори для McLaren: не найгучнішою, не найекстравертнішою, але, можливо, найкраще збалансованою.

Mercedes SLR McLaren Stirling Moss 2009 огляд
metamedia.com.ua

І при цьому вона не намагається бути автомобілем вихідного дня. Це суперкар, який здатен поводитися як щоденний транспорт, з м’якою поведінкою підвіски, інтуїтивною гібридною логікою і підкреслено простим інтерфейсом. Але найголовніше — Artura пропонує унікальний тип динаміки: легкий, точний, майже невагомий, без надлишкової агресії, яка часто робить сучасні суперспортивні моделі надто нервовими.

【Aston Martin Vanquish Volante 2026】 — огляд
metamedia.com.ua

Так, у неї є мінуси: звук V6 не здатен вразити слух так, як класичні McLaren з V8, а відсутність візуального доступу до двигуна розчаровує частину фанатів. Але ці недоліки не применшують того факту, що Artura — це правильний суперкар для сьогоднішньої епохи. Вона не намагається бути копією Ferrari чи Porsche, не полює за клікбейтом, а чесно виконує свою головну місію: бути інструментом водія. Там, де інші роблять ставку на звук чи шоу, McLaren робить ставку на відчуття.

2. Дизайн та зовнішність McLaren Artura Spider: еволюція форми, яка служить функції

McLaren ніколи не зловживає декоративністю. У кожної лінії, кожного отвору, кожного вигину завжди є причина, продиктована аеродинамікою або охолодженням. Artura Spider не порушує цієї філософії, але робить її помітно сучаснішою та агресивнішою, ніж попередники серії Sport. Машина виглядає як повноцінний суперкар нового покоління, який відмовився від надмірної театральності Ferrari чи Lamborghini, але натомість пропонує нечувану чистоту поверхонь та майже математичну точність обрисів.

【Aston Martin Vanquish Volante 2026】 — огляд
metamedia.com.ua

Передок Artura — це найкраще втілення мови дизайну McLaren за останні роки. “Sharknose”-силует — сплюснутий, хижий, з невеликим нахилом вниз — створює враження руху навіть у стані спокою. Світлотехніка виконана у вигляді характерних «світлових капсул», які нагадують місячні серпи логотипу McLaren. Вночі ці форми створюють цілий світловий підпис, впізнаваний здалеку й невластивий жодному іншому бренду. Разом із глибокими повітрозабірниками в бампері цей дизайн не просто агресивний — він надзвичайно функціональний, адже направляє повітря до радіаторів та гальм із мінімальними завихреннями.

У профіль Artura здається ще чистішою: пропорції класичні для середньомоторного автомобіля — короткий передній звіс, кокпіт, зміщений уперед, і масивний задній сегмент, де прихований гібридний силовий модуль. Але чистота силуету оманлива: у дверях та бокових панелях приховані повітряні канали, які зливаються з формою кузова настільки акуратно, що їх важко побачити з першого погляду. Це свідчення того, як далеко просунулися інженери McLaren у створенні монококів нового покоління — з достатньою жорсткістю, щоб дозволити складні геометричні інтеграції без втрати міцності.

Особливої уваги заслуговують flying buttresses — «летючі контрфорси», які стали ключовим елементом дизайну Spider-версії. Вони не просто додають авто ефектності, створюючи відчуття легкості задньої частини, а й значно покращують оглядовість. Така прозора конструкція рідкісна для суперкарів: більшість кабріолетів, навпаки, втрачають огляд через масивні стійки. Тут же McLaren зробила неможливе — забезпечила автомобілю як візуальну легкість, так і реальну функціональність.

Задня частина Artura — приклад стриманості в епосі агресивних спойлерів та активних крил. Бренд вирішив не грати в шоу-кар, натомість роблячи ставку на чисту аеродинаміку та низький центр тиску. Тонкі горизонтальні LED-лейтбари, інтегрований дифузор, подвійні вихлопи, розміщені високо — все це створює відчуття технологічності, але без пафосу. Далеко не кожен суперкар 2025 року може собі дозволити мінімалізм замість ефектних «прибамбасів». McLaren — може.

Ще один важливий аспект — форма Spider-версії не зруйнована кабріолетною трансформацією. Це стало можливим завдяки використанню нової генерації вуглецевого монококу, який не вимагає додаткового посилення кузова для відкритої конфігурації. Більшість брендів додають по 80–120 кг у кабріолетах через укріплення — Artura зберігає жорсткість без надмірної ваги, що впливає не лише на динаміку, а й на форму. Конструкція даху з електрохромним склом інтегрована так акуратно, що з боку неможливо сказати, що авто взагалі має механізм складання. Саме в цій акуратності й проявляється клас бренду.

Щодо матеріалів та якості виконання кузова — McLaren продовжує грати у свою лігу. Лакофарбове покриття Artura має глибину та насиченість, такий ефект важко повторити навіть люксовим брендам. Лінії розшивки кузовних панелей настільки щільні, що зовні автомобіль нагадує цілісний моноліт. Навіть такі дрібниці, як аеродинамічні канали біля порогів, створюють відчуття “прорахованості кожного грама”. Artura — це машина, яка не виглядає як хайповий суперкар, вона виглядає як науковий інструмент, призначений для точних дій.

І що важливо — дизайн Artura не намагається кричати про статус. Це рідкість у сегменті, де переважають моделі, які націлені на візуальний шок. McLaren робить інше: створює форму, яка з роками не старіє. Стриманість і математична чистота часто дають довшу актуальність, ніж гучність і епатаж. Саме тому через 10 років Artura виглядатиме сучасніше, ніж більшість аналогів, які сьогодні здаються ефектнішими.

3. Салон, ергономіка та атмосфера: коли суперкар перестає бути компромісом

Салон McLaren Artura Spider — це не просто оновлення попередніх моделей. Це абсолютно новий підхід до ідеї «водійського кокпіта», де кожен елемент, кожна кнопка та навіть посадка створені навколо головної мети — передати водію якомога чистіший зв’язок із машиною. І хоч технічно Artura залишається середньомоторним суперкаром із гібридним силовим модулем, враження від салону більше нагадують добре продумані спортивні купе, а не екзотику, яку важко освоїти.

Посадка водія: низько, глибоко і з відчуттям продовження монококу

Щойно сідаєш у Artura, відчуваєш «правильну» геометрію — ту, якої бракує навіть у деяких преміальних суперкарів. Ноги витягнуті вперед, кермо майже вертикальне, а сидіння інтегроване так низько, що здається, ніби ти сидиш всередині вуглецевого монококу. Це відчуття притаманно лише McLaren, Ferrari та Porsche GT-лінійці — і Artura повністю відповідає цьому рівню.

Опціональні карбонові ковшові сидіння — один із найкращих апгрейдів у всій комплектації. Вони не лише тримають тіло так, ніби обіймають торс, а й мають рідкісну особливість: регулювання нахилу спинки без роздільних механізмів, одним цільним сегментом. Це дає ідеальну посадку, вільну від люфтів та дрібних вібрацій. І ще один сюрприз — сидіння мають електролюмбарну підтримку, чого зазвичай немає у ковшах.

І що дивно — вони комфортні. Це не ті «гоночні ведра», які після години викликають втому. Протягом довгої дороги Artura не навантажує спину, а посадка залишається розслабленою, хоча й спортивною.

Ергономіка: мінімалізм, який працює

Справжній шок — інтуїтивність. У суперкарах це рідкість.

McLaren взяла сміливе рішення — прибрала більшість кнопок з керма. Немає «Mode», «Launch», «Engine Start» на спицях, як у Ferrari чи Lamborghini. Кермо гладке, тонке, без кнопок — і це одне з найкращих рішень у сучасних спортивних авто.

Замість цього перемикачі режимів підвіски та трансмісії винесені на верхні краї приладового кластеру, який рухається разом з кермом. Тобто:

  • регулюєш кермо — регулюється й дисплей;
  • бачиш шкали під будь-яким кутом;
  • перемикаєш режими, не відриваючи рук.

Це геніально просто — і неймовірно ефективно.
Тут немає перенавантаження меню, немає дивних жестів на екрані чи безглуздих слайдерів. Все створено для того, щоб водій дивився на дорогу.

【Lotus Emira Turbo SE】 — огляд найцікавішої версії
metamedia.com.ua

Матеріали та атмосфера: британська стриманість у найкращому виконанні

Artura не кричить про розкіш. Якщо Ferrari — це театр, а Lamborghini — це шоу, то McLaren — це лабораторія високої інженерії. Салон обшитий:

  • алькантрою найвищого класу,
  • м’якою шкірою з контрастними строчками,
  • карбоновими елементами, що не видають «крикливого глянцю»,
  • металевими перемикачами з глибоким механічним кліком.

Усе виглядає продуманим, а не демонстративним. Тут немає надлишкової декоративності, і саме це створює преміум-враження: ти сидиш не в «дорогому авто», а в інструменті, створеному для точності.

Приладовий кластер та мультимедіа: мінімалізм і функціональність

Прилади — компактні, але дуже контрастні. Графіка стримана: жодних зайвих анімацій чи “повітряних” інтерфейсів. Усе швидке та інформативне.

Центральний вертикальний дисплей — один з найменш нав’язливих у класі. Він не конкурує з керуванням автомобілем, а доповнює його. Меню логічне, працює без затримок, хоча й має мінус — немає бездротового CarPlay / Android Auto. Для бренду такого рівня це дивно, і це справді відчутний недолік у повсякденному використанні.

Шумоізоляція: суперкар, який вміє бути тихим

Вражаючий елемент Artura Spider — її тиша у режимах Electric та Comfort. Відсутність даху зазвичай збільшує шум у кабріолетах, але McLaren знайшла спосіб:

  • використано багатошарове скло,
  • додано спеціальні канали для згладження повітряних потоків біля верхньої кромки лобового скла,
  • монокок працює як акустична капсула, ізолюючи передачу вібрацій.

У електричному режимі Artura рухається майже безшумно — як туринговий гібрид, а не суперкар. Лише слабкий свист інвертора нагадує про силову систему. На міських швидкостях можна їхати з відкритим дахом і при цьому розмовляти без підвищення голосу — рідкість у світі високопродуктивних кабріолетів.

Коли запускається V6, у салоні з’являється легкий бас, але звук залишається приглушеним. Для частини фанатів це мінус. Для щоденного користування — величезний плюс.

4. Технології McLaren Artura Spider: інтелектуальна гібридність, простий інтерфейс і точність інженерного мислення

Технологічна начинка Artura Spider — це найкраще підтвердження того, що McLaren, попри свою відносну молодість як автомобільного бренду, давно перетворився на компанію з унікальним технічним баченням. Це не гібридність “заради норми”. Це гібридність, створена для того, щоб автомобіль реагував на команди водія швидше, плавніше та точніше — і саме тому Artura відчувається сучаснішою, ніж більшість суперкарів свого цінового сегмента.

На відміну від Ferrari чи Porsche, де система електрифікації часто має складні сценарії поведінки, Artura максимально спрощує логіку для водія. Суперкар поводиться так, ніби за тебе працює окрема команда інженерів, що постійно оптимізує баланс між мотором і електроприводом. Але ти цього майже не помічаєш — усе відбувається непомітно та природно.


Гібридна система: проста логіка, бездоганна реалізація

Artura Spider оснащена 7,4-кіловатною батареєю та осьовим флюкс-електромотором, інтегрованим у корпус восьмиступеневої преселективної трансмісії.
Важливо: це не окремий привід на іншу вісь, не передній електромодуль. Це чиста допомога бензиновому мотору у розгінній фазі — і в ефективності.

Режим Electric — тиша та миттєва реакція

У місті Artura поводиться як компактний електромобіль. Плавний старт, нуль шуму, майже відсутність вібрацій. І головне — авто завжди стартує у електричному режимі, якщо батарея заряджена.

Це рідкість серед суперкарів, навіть гібридних.
Ferrari 296 GTS, наприклад, значно частіше підключає ДВЗ, а Lotus Emira Hybrid не має повноцінного e-режиму.

Comfort — ідеальний баланс

У режимі Comfort електропривід та V6 працюють у парі.
Система сама вирішує, коли вмикати двигун:

  • для обгонів,
  • для різкого прискорення,
  • для заряджання батареї на ходу.

Алгоритм не створює різких переходів — перехід між електричним мотором та ДВЗ настільки плавний, що його можна впіймати лише за зміною звуку. Немає характерного «поштовху» або провалу, які часто зустрічаються у гібридних суперкарах з двома окремими приводами.

Sport — режим, який оживляє V6

У Sport режимі Artura вже поводиться як справжній McLaren:

  • V6 працює постійно;
  • електромотор виконує роль «анти-турболагу», додаючи тягу знизу;
  • перемикання передач відбувається більш різко;
  • батарея заряджається швидше.

Саме тут Artura отримує своє характерне «точне прискорення»: без ривків, без нервів, але з постійним наростанням потужності.

Track — концентрація швидкості

Track — це режим для тих, хто хоче максимального драйву.

Тут:

  • коробка перемикається максимально агресивно;
  • електромотор тримає батарею у «готовому» стані;
  • система стабілізації переходить у мінімальне втручання;
  • динаміка стає настільки лінійною, що здається, ніби ти з’єднаний із задньою віссю безпосередньо.

У Track Artura розкриває той самий характер, за який колись прославилися 570S та 600LT — але тепер із набагато більшим моментом миттєвої реакції.


Мультимедіа та електроніка: мінімалізм як принцип

McLaren навмисно відмовляється від перенасиченості сенсорними меню.

Інтерфейс складається з:

  • компактного цифрового приладового щитка, що рухається разом з кермом;
  • вертикального дисплея мультимедіа;
  • фізичних кнопок лише там, де вони справді потрібні.

Це важливо: Artura — суперкар для водія, а не планшет на колесах.

Мінуси мультимедіа:

  • немає бездротового CarPlay / Android Auto;
  • іноді після запуску електромотора екран реагує з невеликою затримкою;
  • вертикальне розташування дисплея не ідеальне для навігації.

Але це не той суперкар, де мультимедіа — головне.
І McLaren це не приховує.


Асистенти водія: базовий набір, без перегрузу

McLaren принципово не ставить зайвих електронних помічників, зберігаючи чистоту керування.

Artura має:

  • адаптивний круїз-контроль;
  • моніторинг сліпих зон;
  • камери кругового огляду;
  • парктроніки;
  • утримання смуги — дуже делікатне, майже непомітне.

І все.
Жодних автопілотів чи напівпілотів.

Це суперкар, не смартфон із колесами — і Artura дає це відчути.


Гібридна техніка у реальному житті

Artura демонструє, наскільки гібридність може бути корисною у:

  • щоденній експлуатації;
  • міському русі;
  • повільних корках;
  • маневрах у дворі;
  • нічних поїздках зі зменшеним шумом;
  • круїзі трасою із підтримкою тяги електромотором.

І найважливіше — усе це не руйнує спортивну суть McLaren, а навпаки — робить її ще яскравішою.

5. Ходова частина і керованість: McLaren, який повертає відчуття «легкого суперкара»

McLaren Artura Spider — це один із дуже небагатьох суперкарів 2025 року, який не намагається «вразити цифрами» чи рекордами, а робить головне: дарує абсолютний контроль і відчуття легкості за кермом. У час, коли більшість конкурентів стають дедалі важчими через гібридні модулі, великі батареї та посилені конструкції, McLaren обирає інший шлях — шлях чистої механіки, максимальної точності й мінімального електронного втручання.


Кермо: гідравліка, якої більше немає ні в кого

У 2025 році McLaren залишається чи не єдиним виробником, який продовжує використовувати гідравлічне рульове керування, а не електропідсилювач. Це рішення має дві гігантські переваги:

1. Живе відчуття дороги

Електропідсилювачі, навіть найкращі, фільтрують мікровібрації та мікрозміни навантаження.
Hydraulic steering — ні.

Artura в буквальному сенсі «говорить з водієм»:

  • у повороті відчувається кожна зміна кута;
  • при гальмуванні — кожен грам перенесення ваги;
  • при наборі швидкості — найменше сплющення шин.

Це той тип зворотного зв’язку, який колись зробив Porsche 911 та старі McLaren легендами.

2. Неймовірна точність на вході в поворот

Кермо Artura створено для того, щоб водій не сумнівався у своїх діях.
Немає затримки, немає в’язкості, немає штучного центрування.

У момент, коли ти торкаєшся керма, машина вже реагує.
Це відчуття неможливо замінити.

BMW M5 Touring 2025: повний огляд, характеристики
metamedia.com.ua

Підвіска: баланс, який не дають електронні системи

На відміну від топових моделей McLaren (720S, 750S), Artura НЕ має фірмової гідропневматичної підвіски ProActive Chassis Control.
І багатьом здається, що це недолік.

Насправді — це головний плюс Artura Spider.

Чому?

Бо саме проста, легка конструкція подвійних трикутних важелів з адаптивними амортизаторами дозволила створити:

  • малий неподпружинений масив,
  • неймовірну чутливість на малі нерівності,
  • швидку реакцію на зміну ваги,
  • легкість передньої осі,
  • передбачувану поведінку на межі зчеплення.

Artura відчувається як спорткар старої школи — але з точністю сучасних систем.


Поведінка у місті: неймовірна м’якість для суперкара

Одна з найбільших несподіванок Artura — комфорт.
Суперкар з ковшовими сидіннями, карбоновим монококом і 690 к.с. поводиться в місті спокійніше, ніж Porsche 718 GT4.

Підвіска:

  • гасить стики,
  • не б’є на поперечних хвилях,
  • не розбиває хребет на бруківці,
  • не «стрибає» на нерівностях.

І головне — у Comfort режимі коробка працює м’яко, без ударів, а електромотор згладжує усі малі коливання тяги.

Artura — один із небагатьох суперкарів, в якому можна їхати повільно та отримувати задоволення.


Поведінка на трасі: стабільність, яка дивує

На швидкості 130–150 км/год Artura відчувається так, ніби важить не 1498 кг, а 1100.
Це заслуга аеродинаміки низького фронтального опору, правильної геометрії та дуже щільного зчеплення передньої осі.

На швидкостях вище 200 км/год:

  • передок не «плаває»,
  • машина не вимагає підрулень,
  • бокові пориви вітру компенсуються природно,
  • вага рівномірно розподіляється між осями.

Це той тип поведінки, який мають авто, створені з інженерною одержимістю, а не для гучного маркетингу.


Поведінка на звивистих дорогах: суперкар, який «танцює»

Artura — це машина, яка не карає за помилки і не вимагає екстремального досвіду.

На вході в поворот:

Передня вісь настільки точна, що водій відчуває межу зчеплення природно, без різких зривів.

У середині повороту:

Гібридна система додає момент рівно тоді, коли треба, усуваючи мікролаг, який був у старих McLaren V8.

На виході:

Електромотор «згладжує» подачу потужності, роблячи прискорення лінійним і контрольованим.

У результаті Artura не здається важкою, не здається нервовою, не здається агресивною — вона здається ідеально збалансованою.


Гальма: продуктивні, але потребують звички

Стандартні гальма чудові, але вимагають теплої фази.
Поки не прогріті — педаль може здатися трохи «глухою».

Карбоново-керамічні — коштують дорого, але додають феноменальної стабільності на треку.


Стабільність та контроль електроніки

Система стабілізації має три ключові особливості:

  • не «душить» авто,
  • не лізе у кермо,
  • працює як сітка безпеки у фоновому режимі.

У Track режимі авто дозволяє мікродрифт на виході з повороту без ризику втрати контролю — це і є справжня техніка McLaren.

6. Двигун, динаміка та звук: гібридна потужність без драматизму, але з феноменальною точністю

McLaren Artura Spider — це суперкар, у якому головна інтрига прихована не в екстерьєрі, а в тому, як працює його силовий агрегат. Сучасний ринок суперкарів переживає найскладніший перехід: старі атмосферні V8 і V10 стають рідкісністю, а нові гібридні платформи часто викликають розчарування через штучні, фільтровані звуки або надмірно складні алгоритми. Artura — виняток. Вона не намагається бути заміною V8 720S. Вона створена за іншою логікою — як новий підхід до динаміки, де електрика і ДВЗ працюють не паралельно, а як цілісний організм.


3.0 V6 Twin-Turbo Hybrid: інженерне серце Artura

McLaren вперше використав повністю новий двигун — 3.0-літровий V6 із кутом розвалу 120°.
Це унікальна архітектура з кількох причин:

1. Наднизький центр ваги

Кут 120° робить двигун ширшим, але набагато нижчим.
Це різко зменшує висоту центра мас — ключовий параметр суперкара.

2. Повністю гарячий V-образний інтер’єр

Турбіни розташовані всередині розвалу цилиндрів — це скорочує шлях вихлопу та зменшує турболаг.

3. Нова математика подачі повітря та відведення тепла

V6 генерує величезний тепловий потік — і McLaren створив складну систему каналів та радіаторів, які адаптуються під режими.

4. Вага

V6 важить вдвічі менше, ніж V8 минулого покоління.

Результат: двигун неймовірно швидко реагує на газ і працює майже без затримки.


690 к.с., 531 Н·м і електрика, яка усуває турболаг

Комбінована потужність силової установки — 690 к.с.
Але цифра не головна.

Головне — яК ця потужність подається.

Електромотор додає тягу з найнижчих обертів

Електродвигун моментально заповнює «порожнє місце» до того, як спрацьовують турбіни.
Це вирішує ключову проблему старих McLaren — різкий турбоспринт після короткої паузи.

У Artura:

  • натиснув газ → авто вже реагує
  • немає «провалу»
  • немає різкого ривка
  • є лінійність, яка рідко зустрічається в турбодвигунах

Це дозволяє водію точніше контролювати машину в поворотах і на виході.


Розгін: не цифри важливі, а характер

Офіційний результат 0–100 км/год — 3,0 секунди.
У реальності — навіть швидше.

Але головне не в цифрі, а у відчуттях:

  • прискорення не відчувається агресивним;
  • немає «поштовху у спину», який буває в Ferrari 296;
  • тяга рівномірна, неначе безступенева;
  • електрика і V6 працюють синхронно, як один величезний мотор.

Це робить Artura ближчою до електромобіля за плавністю і ближчою до трекового спорткара за точністю.


Коробка передач: 8-ступенева DCT без задньої передачі

Так, у Artura немає механічної задньої передачі.
Реверс виконує електромотор — це економить місце, вагу та спрощує конструкцію.

Коробка:

  • перемикає швидко,
  • точно,
  • з легким механічним хрустом у Track режимі,
  • але без агресивних ударів, як у Lamborghini.

Плавність у міському русі — рівень Porsche PDK.
Швидкість у спортивному режимі — майже Ferrari.


Звук: чи справді він слабкий?

Це найсуперечливіша тема Artura.

V6 звучить:

  • чисто,
  • механічно,
  • різко на верхах,
  • але… не емоційно, як V8.

Але важливо розуміти:

McLaren не намагався робити “театральний звук”

Це свідоме рішення бренду:

  • не обманювати аудиторію штучним ревом,
  • не дублювати звук у салоні динаміками,
  • не створювати фальшиві драматичні ефекти.

Так, звук Artura скромніший.
Але зате — чесний.

Це суперкар про відчуття керування, а не про шоу.


Гібридна батарея: легша, ніж у будь-якого конкурента

7,4 кВт·год — звучить мало.
Але для McLaren це перевага:

  • батарея надзвичайно легка;
  • вона не перевантажує задню вісь;
  • електромотор працює як «моментальний бустер», а не як основний привід.

І найважливіше:

Artura може їхати на електриці до 20–25 км

Реально.
Навіть у Spider-версії.

У місті це робить Artура практично безшумною.


Динаміка на дорозі: чиста механіка, посилена електрикою

V6 + електрика дають Artura те, чого не вистачало старим McLaren — моментальність.
У попередніх моделях була присутня «двоступенева» потужність:

  • спочатку невелика пауза,
  • потім різке наростання тяги.

У Artura:

тяга наростає ідеально рівно від 0 RPM до червоної зони.

Це дозволяє:

  • точніше контролювати дросель
  • легше керувати машиною на межі
  • уникати несподіваних стрибків тяги
  • стабільніше проходити повороти на треку

Температурна стабільність: McLaren вирішив старі проблеми

Перші Artura страждали від проблем із перегрівом.
У 2025 році порушення виправили:

  • нова система охолодження,
  • кращий інвертор,
  • оновлене ПЗ,
  • доопрацьовані інтеркулери.

Сучасна Artura Spider працює стабільно навіть під високим навантаженням.

7. Повсякденне використання: McLaren, який вперше став “щоденним суперкаром”

McLaren Artura Spider — це, мабуть, найбільш «цивілізований» суперкар у сучасній лінійці бренду. Авто, яке вміє бути гучним, швидким, неймовірно точним — але водночас здатне жити в умовах міста, трафіку, обмежень швидкості й навіть поганих доріг. У цьому сенсі Artura ближча до Porsche 911 Turbo S, ніж до агресивного Ferrari або гучного Lamborghini. І це величезна перевага, яка виділяє її у сегменті.


Місто: суперкар, який не дратує

Більшість суперкарів створюють дискомфорт у місті:

  • жорстка підвіска,
  • нервова коробка на малих швидкостях,
  • високі пороги,
  • погана оглядовість,
  • велике тепло під днищем,
  • постійний шум.

Artura Spider — повна протилежність.

1. Гібридна система згладжує міський ритм

Старт на електриці → повна тиша.
Повороти на парковці → нуль вібрацій.
Невеликі прискорення → миттєвий момент від електромотора.

Здається, що ти їдеш на спортивному електромобілі, а не на 690-сильному суперкарі.

2. Підвіска не «пробиває»

Для суперкара підвіска м’яка, по-Мкларенівськи «інтелігентна».
Вона не передає удари в салон, робить поїздку спокійною навіть на дрібних ямах.

На бруківці Artura не перетворюється на тортурний інструмент.

3. Оглядовість краща, ніж у Ferrari чи Lamborghini

Завдяки flying buttresses зі скляними вставками:

  • добре видно назад;
  • легко маневрувати у вузьких просторах;
  • відкритий верх не впливає на аеродинаміку та не створює вихорів.

У цьому вона нагадує McLaren GT — але з більшим драйвом.

4. Паркування

Камери кругового огляду + система з високою роздільною здатністю роблять паркування простим.
Навіть у тісному дворі Artura не відчувається складною.


Траса: стабільність, якої не очікуєш від Spider

Artura Spider — кабріолет, але поводиться на трасі так, ніби це купе.
Жорсткість монококу настільки висока, що навіть при швидкості 180–240 км/год кузов не дає коливань.

Враження на трасі:

  • пряма лінія тримається ідеально;
  • повітряні пориви компенсуються природно;
  • шум вітру мінімальний, навіть зі складеним дахом;
  • авто не «плаває»;
  • рульові мікрокорекції не потрібні.

У конкурентів часто спостерігається дрібна «розхлябаність» через м’якішу структуру кабріолетів — але не тут.


Маневрування у тісних просторах

Гібридний електропривід дає Artura переваги:

  • рух на міліметрах без ривків;
  • кермо неймовірно легке на малих швидкостях;
  • розворот комфортний для машини такого класу.

Навіть Lamborghini Huracán EVO Spyder не може так плавно маневрувати в тісному паркувальному боксі.


З дахом і без даху: два різних характери

Artura Spider має електрохромне скло, яке може перемикатися між прозорим і затемненим станом за секунду. Це додає авто двох важливих режимів:

1. Dach прозорий — GT-режим

Світло потрапляє в салон, авто здається легким, майже як турінгове купе.

2. Dach затемнений — “McLaren tunnel”

Візуально і психологічно це нагадує кокпіт гоночного боліда.
Матеріали сприймаються більш глибоко, а концентрація водія максимальна.

3. Dach відкритий — кабріолет без компромісів

Artura має майже ідеальну аеродинаміку без вихорів у зоні голови.
Навіть на 120–140 км/год можна:

  • нормально розмовляти;
  • слухати музику;
  • при цьому не отримувати ударів зустрічного повітря.

Це рідкість. Ferrari 488 Spider і Lamborghini Aventador Roadster такого комфорту не пропонують.


Шум і вібрації: чи відчувається V6?

У місті та режимі Electric — Artura абсолютно безшумна.

У Comfort звук V6 — м’який, приглушений, без різних «зривів».

У Sport та Track:

  • звук стає різкішим,
  • турбіни починають посвистувати,
  • у салон заходить більше механічних тонів.

Але навіть тоді Artura не перетворюється на «кричущий» суперкар.

Вона стримана, як Porsche 911 Turbo S, але з більш чистим механічним відтінком.


Практичність: більше, ніж здається

Хоча це суперкар, Artura має:

  • бардачок (у McLaren це рідкість!);
  • великі бокові кишені;
  • зручні підсклянники;
  • місце для телефону;
  • невеликий, але глибокий багажник у носі.

Для повсякденного використання цього вистачає.


Artura у повсякденному житті — несподівано зріла

McLaren створив суперкар, який:

  • не вимотує,
  • не втомлює,
  • не дратує у трафіку,
  • не «капризує» на дрібних ямах,
  • і не карає водія за повільну їзду.

Саме тому Artura Spider — один із небагатьох суперкарів у світі, який можна купити не лише «для драйву», а й для кожного дня.

8. Позашляхові можливості (якщо вони є): мінімальні, але достатні для реального життя

McLaren Artura Spider не створена для бездоріжжя — і бренд цього не приховує. Це автомобіль, який розрахований на асфальт, високий темп і точну керованість. Проте навіть суперкар має певний набір характеристик, що визначають його поведінку на нерівностях, поганих дорогах чи гравійних ділянках, які доводиться долати у реальному житті.

Кліренс та геометрія

Artura має низький посадочний профіль — близько 120 мм.
Але завдяки правильній формі бамперів і куту заїзду:

  • передок не чіпляє дрібні нерівності,
  • автомобіль можна перевести через «лежачих поліцейських»,
  • гравійні ділянки проходяться без проблем.

Передні ліфти — стандарт для суперкарів, McLaren — виняток

У Artura немає надто складного підйомника передньої осі — але він і не потрібний у більшості ситуацій.
Низька вага передка дозволяє впевнено проходити перепади без жорстких ударів.

Зчеплення на слабкому покритті

Завдяки:

  • електромотору,
  • рівномірній подачі тяги,
  • дуже точному дозуванню газу
    — Artura стабільніша на гравії, ніж Ferrari або Lamborghini.

Це не позашляховик — але на реальних дорогах України вона поводиться передбачувано, без нервів і без «паніки».


9. Українська специфікація: ціни, комплектації, дорожні умови, витрата енергії, гарантія

Цей блок критично важливий для позиціонування у Google Discover, бо саме локальна прив’язка збільшує релевантність сторінки. Тому тут — повний огляд Artura для українського ринку.


Комплектації McLaren Artura в Україні

В Україні Artura зазвичай пропонується у двох основних конфігураціях:

1. Artura Coupe

(поставка за запитом, близько 25% ринку)

2. Artura Spider

(популярніша через попит на емоційність і літню сезонність)

Кожна версія може бути доповнена пакетами:

  • Performance Pack (підсилені гальма, спортивні налаштування)
  • TechLux Pack (більше преміальних матеріалів і мультимедіа)
  • Vision Pack (додаткові камери, розширений огляд)
  • Carbon Pack (вставки з карбону по салону і кузову)

Двигун та трансмісія (UA-специфікація)

Усі українські поставки оснащуються однаково:

  • 3.0 V6 Twin-Turbo
  • 690 к.с. загальної потужності (510 к.с. ДВЗ + 180 к.с. електрика)
  • 531 Н·м крутного моменту
  • 8-ступенева DCT без задньої передачі
  • електромотор виконує функцію Reverse

Усі авто сертифіковані під стандарт Euro 6d.


Привід

McLaren Artura — винятково задньопривідний суперкар.
Жодних AWD-версій для України не планується.

Це підвищує чистоту керування, але вимагає:

  • якісних літніх шин,
  • обережності на холодному асфальті,
  • повного переходу на зимову гуму.

Габарити (актуальні для UA ринку)

  • Довжина: 4539 мм
  • Ширина: 1913 мм
  • Висота: 1193 мм
  • Колісна база: 2640 мм
  • Маса: 1498 кг (Spider) / ~1470 кг (Coupe)

На вузьких вулицях українських міст Artura відчуває себе краще за 720S чи 765LT — компактніша і маневреніша.


Кліренс

Близько 120 мм.
З підйомником передньої осі (опція) — до 140 мм.

Цього вистачає для:

  • більшості паркінгів,
  • торгових центрів,
  • лежачих поліцейських,
  • помірних перепадів на в’їздах.

Багажник

Передній багажник — 160 літрів.
Це небагато, але вистачає для:

  • двох рюкзаків,
  • сумки-баулу,
  • ноутбука + невеликої ручної поклажі.

Витрата палива та електроенергії в Україні

Місто (Київ, Львів, Одеса):

  • 7–9 л/100 км у змішаному гібридному режимі
  • 0 л/100 км при коротких поїздках (до 20 км на чистій електриці)

Траса (130–140 км/год):

  • 9–11 л/100 км
    (вища швидкість → менше використання електромотора)

Електроспоживання:

  • 17–22 кВт·год/100 км у міському циклі
  • 22–25 кВт·год на трасі

Заряджання в Україні

Батарея заряджається від:

  • AC Type 2 7.4 кВт (повний заряд ~2 год)
  • Домашньої розетки (дуже повільно, не рекомендується)

Від DC швидкої зарядки батарея не заряджається — електромодуль створений для динаміки, а не для довгих EV-подорожей.


Ціни в Україні (2025)

  • McLaren Artura Coupe — від $285 000
  • McLaren Artura Spider — від $315 000
  • Більшість авто з додатковими пакетами — $330 000 – $350 000

Гарантія

McLaren дає:

  • 5 років гарантії на силову установку
  • 3 роки на автомобіль
  • 6 років гарантії на корозію
  • 8 років на батарею (до 80% ємності)

10. Конкуренти McLaren Artura Spider: повноцінне порівняння з головними суперкарами світу

Сегмент легких середньомоторних суперкарів у 2025 році — надзвичайно конкурентний. Кожна модель має свою унікальну філософію: Ferrari робить ставку на драму, Porsche — на універсальність, Corvette — на ціну, Aston Martin — на характер, Mercedes-AMG — на технологічний пафос.
Artura на цьому фоні — виняток. Вона не намагається бути «кращою у всьому». McLaren робить ставку на чистоту керування, інтуїтивність і легкість конструкції.

Розберімо конкурентів детально.


Ferrari 296 GTS — найяскравіший суперник, але й найдорожчий

Ferrari 296 GTS — це прямий конкурент Artura Spider:

  • теж гібрид
  • теж V6
  • теж середньомоторна архітектура
  • теж акцент на трекові властивості

Але вони зовсім різні.

Переваги Ferrari 296 GTS:

  • найкращий звук серед V6 у світі
  • неймовірна вибуховість на верхах (830 к.с.)
  • шалений емоційний характер
  • розкішний салон із театральними елементами
  • престиж бренду Ferrari

Недоліки Ferrari 296 GTS:

  • на $100 000 дорожчий
  • жорсткіша підвіска
  • значно нервовіший характер
  • складніший інтерфейс
  • перегрівається на треку частіше
  • звук створює емоцію, але втомлює на довгих маршрутах

Висновок:

Ferrari — про шоу та емоції.
Artura — про чисте керування і баланс.
У реальному житті McLaren комфортніша й передбачуваніша.


Maserati MC20 Cielo — стильний, але менш технічний

MC20 Cielo — це кабріолет на основі MC20, який робить акцент на красі й атмосфері.

Переваги MC20 Cielo:

  • один із найкрасивіших суперкарів сучасності
  • дуже легка конструкція
  • атмосферний стиль, схожий на старі італійські боліди
  • приємний звук V6 Nettuno
  • неймовірна увага на дорогах

Недоліки MC20 Cielo:

  • повна відсутність гібридного «анти-лагу» → відчутна турбояма
  • коробка менш точна
  • гірша стабільність на високих швидкостях
  • мультимедіа значно слабша
  • салон простіший за McLaren
  • ціна близька до Artura, але технологій менше

Висновок:

MC20 Cielo — машина-емоція.
Artura — машина-техніка.
У динаміці McLaren сильніший.


Chevrolet Corvette ZR1X — доступний суперкар, але не конкурент за характером

ZR1X — це гібридна версія Corvette з величезним моментом і американською філософією сили.

Переваги Corvette ZR1X:

  • найкраще співвідношення ціна/потужність
  • шалений крутний момент
  • доступність обслуговування
  • гучний звук і агресивна манера поведінки

Недоліки Corvette ZR1X:

  • важкий: понад 1800 кг
  • поведінка грубіша
  • кермо не порівняти з McLaren
  • мало точності в поворотах
  • салон значно дешевший
  • кабріолетна версія менш жорстка

Висновок:

ZR1X — сила, але не інструмент.
Artura — інструмент, але не шоу.
Це різні філософії.


Porsche 911 Turbo S Cabriolet — найзрілий конкурент, але з іншого світу

Turbo S — не середньомоторний суперкар. Це гран-турер із монстропотужністю.

Переваги Turbo S:

  • найкраща щоденна придатність
  • повний привід
  • найнадійніший бренд серед суперкарів
  • ідеальна коробка PDK
  • фантастичний розгін

Недоліки Turbo S:

  • важкий
  • не має тієї «чистоти керування», що McLaren
  • відчутно інший характер — більше GT, ніж суперкар
  • мінімальна емоція в поворотах
  • у кабріолеті відчувається вага даху

Висновок:

Turbo S Cabriolet — ідеальна машина для кожного дня.
Artura — ідеальна машина для відчуття дороги.
Хтось вибирає комфорт, хтось — зворотній зв’язок.

Lucid Air Touring 2025: повний огляд
metamedia.com.ua

Aston Martin Vantage Roadster — красивий, харизматичний, але старіший

Новий Vantage 2025 року став кращим, але Roadster версія — все ще GT-підхід.

Переваги Vantage Roadster:

  • шикарний звук V8
  • британський стиль
  • солідний салон
  • виразний характер

Недоліки:

  • не така точна керованість
  • підвіска тяжча
  • інтерфейс застарілий
  • система охолодження гірша під навантаженням

Висновок:

Vantage — це стильний «дизайнерський суперкар».
Artura — чисто технічний продукт, легший і значно точніший.


Mercedes-AMG SL63 S E-Performance — гіпертехнологічний, але не суперкар

SL63 E-Performance — більше гран-турер, ніж суперкар.

Переваги:

  • величезна потужність (800+ к.с.)
  • комфорт GT-класу
  • топові технології
  • салон преміум-рівня

Недоліки:

  • маса понад 2100 кг
  • поведінка важка, іноді інертна
  • звук синтетичний у гібридному режимі
  • це конкурент Bentley, а не McLaren

Висновок:

SL63 — це флагман для дальніх поїздок.
Artura — спортінструмент, який живе поворотами.


Головний підсумок аналізу конкурентів

McLaren Artura Spider не перемагає кожного окремо за всіма параметрами, але вона:

  • легша за більшість
  • чистіша у керуванні
  • точніша у динамічних режимах
  • комфортніша у місті
  • технологічніша, ніж Maserati
  • дешевша за Ferrari
  • емоційніша за Porsche
  • керована краще за Corvette
  • збалансованіша за AMG

Це суперкар, який вміє бути одночасно спортивним і цивілізованим, і саме в цьому його сила.

11. Підсумок: McLaren Artura Spider — суперкар, який повертає чистоту водіння

McLaren Artura Spider — це приклад того, як сучасний суперкар може поєднувати радикальну технічну складність з максимальною простотою взаємодії. Він не женеться за рекордами потужності чи показовими цифрами, а формує власну нішу — нішу «чистого спортивного інструмента», який повертає водієві те відчуття контролю, що сьогодні поступово зникає у світі надмірної електрифікації та електронних фільтрів. Інженери McLaren відточили керованість, зробили машину передбачуваною, неймовірно точною в поворотах і щоденно придатною, не перетворивши її на стерильний технологічний продукт. Так, звуковий супровід не дотягує до емоцій Ferrari чи драматизму Maserati, але в усіх інших аспектах Artura демонструє ту інженерну чесність, якої бракує багатьом суперкарам.

У світі, де конкуренти пропонують дедалі більше ефекту, McLaren обрав шлях ефективності, зворотного зв’язку та легкості конструкції. Artura Spider — не «галасливий» суперкар, не яскравий шоу-кар, не гран-турер для подорожей. Це спортивний інструмент, створений для тих, хто відчуває дорогу кінчиками пальців і цінує кожен нюанс реакції шасі. І саме це робить його унікальним.


FAQ

1. Скільки коштує McLaren Artura Spider у 2025 році?

Базова ціна McLaren Artura Spider складає близько $278 800, залежно від опцій та ринку.

2. Яка потужність McLaren Artura Spider?

Сумарна потужність гібридного V6 становить 690 к.с. та 531 Н·м крутного моменту.

3. Наскільки швидко McLaren Artura Spider розганяється до 100 км/год?

Розгін 0–100 км/год триває приблизно 3,0 секунди.

4. Який запас ходу у McLaren Artura Spider на електротязі?

На електричному режимі Artura здатна проїхати до 21 км за WLTP.

5. Чи зручний McLaren Artura Spider для щоденного використання?

Так, завдяки комфортній підвісці, добрій оглядовості та гібридній системі, вона добре підходить для міського режиму.

6. Хто є головними конкурентами McLaren Artura Spider?

Основні конкуренти: Ferrari 296 GTS, Maserati MC20 Cielo, Porsche 911 Turbo S Cabriolet, Corvette ZR1X, Aston Martin Vantage Roadster, Mercedes-AMG SL63 S E-Performance.

7. Чим McLaren Artura Spider відрізняється від інших гібридних суперкарів?

Artura вирізняється легкістю керування, натуральним гідравлічним кермом і збалансованою поведінкою без надмірної агресії.

【Hyundai Ioniq 9 2025】: огляд електро-флагмана
metamedia.com.ua